Veelgestelde vragen
transacties
Waarom is mijn transactie niet gelukt?
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom een transactie mislukt:
* Er is niet voldoende saldo op het account/kaart om de transactie af te ronden
* De kaart vervallen is (vervaldatum)
* De beveiligingsgegevens zoals de CVV code en vervaldatum verkeerd zijn ingevoerd.
* De winkelier restricties aan betalingen heeft ingevoerd hebben
* Betalingen gerelateerd aan het aankopen of “verplaatsen” van geld wordt niet geaccepteerd, zoals aankoop van bitcoins, aandelen of Money transfer.
Natuurlijk kan je ook contact opnemen met de pay2d klantenservice als je er niet uitkomt
Wat moet ik doen als ik een transactie in mijn overzicht niet herken?
Als je een transactie niet herkent probeer dan eerst om contact op te nemen met de winkelier om deze om bijzonderheden te vragen over de transactie. Als je er met de winkelier niet uitkomt neem dan contact op met onze klantenservice. Als je het idee hebt dat iemand anders toegang heeft tot je kaartgegevens, verander dan direct je wachtwoord en vraag onze klantenservice om de kaart te blokkeren.
Ik wil een transactie betwisten. Wat moet ik doen?
Als je twijfels hebt over een individuele transactie, neem dan altijd direct contact op met de retailer die wordt vermeld in het veld ‘omschrijving’. Probeer er samen uit te komen en het probleem op te lossen.
Het lukt niet om het probleem op te lossen met de retailer. En nu?
Als jullie er samen niet uitkomen, dan kun je de details van de transactie mailen aan service@pay2d.nl. Vergeet niet om alle kopieën van relevante e-mails, andere correspondentie en telefoongesprekken met de retailer per e-mail mee te sturen. We zullen dan een transactiegeschilformulier toesturen en vragen om deze in te vullen. Het geschil komt dan officieel terecht bij VISA. Het kan vervolgens 4 maanden duren voordat het geschil is opgelost.
Waarom is mijn transactie incompleet?
Staat een transactie op incompleet of pending? Dat betekent dat de winkelier een reservering heeft gemaakt voor dit bedrag, maar de transactie nog niet heeft afgerond. Het bedrag blijft voor de winkelier gereserveerd staan totdat deze de transactie volledig doorvoert. Op het moment dat de transactie is afgerond, krijgt deze de status compleet en wordt het bedrag afgeboekt. Als de transactie niet doorgaat dan wordt het bedrag na 10 dagen automatisch weer vrijgegeven voor gebruik.
Waarom zie ik mijn refund niet terug in mijn saldo?
Op het moment dat je een order annuleert, dan kan het tot 10 dagen duren voordat het saldo door de winkelier wordt vrijgegeven. Het wordt automatisch teruggestort naar je pay2d card binnen 10 dagen na de annulering. Zolang het geld nog niet terug is gestort door de winkelier kun je het niet ergens anders besteden. Zodra het tegoed weer op je pay2d card staat is het weer uit te geven.
Terugboeken van het tegoed kan alleen aangevraagd worden in samenwerking met de winkelier die het gereserveerd heeft.
Ik zie een kleine transactie open staan in mijn account waarom is dit?
Sommige websites zoals iTunes en Paypal voeren een kleine test transactie van bijvoorbeeld €1,00 of €1,98 door wanneer iemand een card registreert. Dit doen ze om te kijken of de ingegeven card details kloppen. Deze testtransacties worden niet volledig doorgevoerd en worden automatisch binnen 10 dagen teruggestort.
Contact
Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55
Autohuur en tolwegen
Veel autoverhuurbedrijven accepteren geen prepaid Cards. Check dus altijd eerst of prepaid cards geaccepteerd worden. Check ook of ze kaarten accepteren die voor electronic use only zijn. Ook bij betaling in een vliegtuig of bij tolwegen kan het voorkomen dat de Card niet te gebruiken is.
Negatief saldo
Het kan voorkomen dat je een negatief saldo op je prepaid Card hebt. Bijvoorbeeld wanneer er kosten voor de jaarlijkse bijdrage worden ingehouden en je niet genoeg saldo op je prepaid Card hebt staan. Check daarom altijd regelmatig je saldo in je online account. Heb je een negatief saldo op je prepaid Card? Dan incasseren wij het verschuldigde bedrag na het verschijnen van de eerstvolgende opwaardering.
3D Secure: extra controle bij online betalingen
Als u een online betaling doet, kan het zijn dat er gevraagd wordt om de opdracht (betaling) te bevestigen via een 3D secure code. Houd hiervoor u uw mobiele telefoon bij de hand, u ontvangt een verificatiecode via sms. Deze vult u in om de transactie af te ronden.
virtual
Wat is pay2d virtual card?
Gemakkelijke online registratie, snel toegang tot een pay2d prepaid virtual VISA card, geaccepteerd door miljoenen verkopers wereldwijd en met hoge beveiligingsstandaard – dat zijn de kenmerken van de pay2d virtual card; de slimme prepaid betaalmethode.
- Een eenvoudige app met een prepaid virtual VISA kaart
- Naast wereldwijd online betalen kun je ook contactloos betalen met je telefoon via Google Pay en Apple Pay
- Makkelijker inloggen (geen sms meer nodig)
- Een aan je kaart gekoppelde unieke IBAN zodat je met online bankieren direct kunt bijschrijven op je Visa kaart
De pay2d virtual card beschikt over alle VISA kaartgegevens die nodig zijn om online of telefonisch aankopen te doen – naam van kaarthouder, kaartnummer, vervaldatum en de kaart-verificatie-code, ofwel: CVC. Voeg je virtual pay2d kaart toe aan je Apple Pay wallet of Google Pay en betaal bij iedere pin terminal die contactloos betalen accepteerd.
Jouw pay2d virtual card is 5 jaar geldig en geeft je de mogelijkheid om aankopen te doen bij miljoenen internet- of postorderbedrijven wereldwijd waar VISA wordt geaccepteerd.
Wat kost een pay2d virtual card?
De maandelijkse kaart vergoeding voor de virtual cards is € 0,20. Als er niet voldoende saldo op de Kaart staat worden deze administratiekosten met de eerst volgende opwaardering verrekend. Er zijn geen transactiekosten (behalve voor transacties in een andere valuta). Je kan de volledige lijst met Tarieven hier vinden.
Wat zijn de voordelen van een pay2d virtual card?
- Onmiddellijke beschikbaarheid. Registreer je snel, gemakkelijk en kosteloos via internet. Jouw pay2d account is meteen voor gebruik beschikbaar.
- Gemakkelijk op te waarderen. Verhoog het saldo van jouw pay2d virtual card via een bankoverschrijving, iDEAL of Betaal nu (Klarna).
- Beveiligde betaling. Geef internetfraude geen kans. Als een alternatieve online betaalmethode beschermt pay2d virtual jouw reguliere bankrekeningen en creditcards tegen onjuist gebruik.
- Koop overal. Jouw pay2d virtual bied je de mogelijkheid om aankopen te doen bij miljoenen internet- of postorderbedrijven wereldwijd waar VISA wordt geaccepteerd.
- Geen limieten. Met pay2d virtual kan je wereldwijd geld verzenden en ontvangen binnen enkele seconden (van pay2d virtual naar pay2d virtual).
- Voor iedereen. Jouw pay2d virtual account wordt beheerd op een prepaid basis en is beschikbaar voor jou, ongeacht je financiële situatie.
Hoe kan ik me registreren voor een pay2d virtual card?
Om een virtual card te kunnen aanmaken, heb je een mobiele telefoonnummer en een geldig e-mailadres nodig. Vul eerst het formulier op deze website in om een link en je unieke authorisatie code te ontvangen. Op het moment da tje de e-mail met de download link en jouw unieke codes ontvangen hebt volg je de stappen uit de handleiding om uw Pay2D Virtual-kaart op te halen en te activeren via de MyPaynetics Mobile-app Hier vind je de handleiding https://pay2d.nl/app/uploads/2021/09/Link-card-__-App-steps-__-pay2d_NL.pdf
Kan ik meer dan één pay2d virtual card aanmaken?
Nee. Wegens juridische restricties kunnen we per persoon één pay2d virtual card aanbieden.
Kan ik met pay2d virtual card geld overschrijven naar pay2d accounts van anderen?
Overschrijvingen naar accounts van anderen is alleen mogelijk met pay2d virtual card met een pro status.
Wat gebeurt er met mijn saldo nadat de card is verlopen?
Jouw saldo is volledig beveiligd. Je zult automatisch een nieuwe pay2d virtual card ontvangen zodat je weer gemakkelijk online of telefonisch kunt winkelen. Meer informatie over de tarieven vind je hier.
Wat gebeurt er wanneer ik pay2d virtual card niet meer actief gebruik?
Na 12 maanden van inactiviteit worden er maandelijkse administratiekosten berekend voor het beheer van jouw resterende saldo, totdat de kaart weer gebruikt wordt of het saldo op € 0,- staat. Voor meer informatie over deze kosten vind je hier de tarievenlijst.
Contact
Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55
Kan je een pay2d virtual card opwaarderen via een bankoverschrijving?
Ja, in de MyPaynetics app vind je een unieke IBAN die hoort bij jouw pay2d Visa card. Naa rdit bankrekeningnummer kun je saldo overmaken dit gaat dan direct naar jou account. Op dit moment duurt het 1 werkdag voor dat het saldo is bijgeschreven.