facebook pixelcode

Veelgestelde vragen

card

Hoe kan ik mijn saldo controleren?

Op elk moment kun je je huidige pay2d saldo bekijken als je inlogt. Inloggen kan met je opwaardeernummer of via gebruikersnaam en wachtwoord. Ook kan je je saldo opvragen via sms door een bericht te sturen naar 0031 970 044 994 34.

Stuur je opwaardeernummer (bijvoorbeeld 204012121212) met het woord CHECK ervoor naar 0031 970 044 994 34. Bijvoorbeeld:

CHECK204012121212

* Houd er rekening mee dat, naast de gebruikelijke SMS-kosten van je provider, er € 0,15 wordt berekend om je saldo op te vragen. Dit bedrag zal worden ingehouden van je pay2d saldo.

Met welke contante bedragen kan ik mijn kaart opwaarderen?

Je kunt je kaart opwaarderen met de volgende bedragen op één van onze opwaardeerpunten: € 20,- / € 30,- / € 50,- / € 75,- / € 100,- / € 150,-.

Let op: een pay2d card Basic is eenmalig op te waarderen met contant geld. Daarna dient de kaart eerst een “Pro” status te krijgen om opnieuw in de winkel een opwaardering te doen. In een “Plus” status is het niet mogelijk om in de winkel met contact geld op te waarderen (per 10 januari 2020)

Wat zijn p2p transfers en hoe werken ze?

Met de pay2d card pro kun je van de ene pay2d card pro overboeken naar een andere pay2d card pro. Let op: je kunt maximaal € 100,- overboeken naar maximaal vijf verschillende pay2d cards per 24 uur. De kosten voor deze dienst kun je vinden in ons overzicht van tarieven.

Ik ben mijn kaart kwijt, wat nu?

Ben je je pay2d card verloren? Of is je kaart gestolen? Laat je kaart blokkeren door het volgende nummer te bellen: 0031 20 888 50 55

Wat voor prepaid kaart is de pay2d card basic?

De pay2d card basic is een prepaid VISA card die je kunt gebruiken om gemakkelijk en snel overal te betalen waar VISA wordt geaccepteerd. Met V-PAY kun je zelfs pinnen in iedere winkel waar ze een betaalterminal gebruiken. Je kunt de kaart kopen bij één van de vele verkooppunten en eenmalig opwaarderen met maximaal € 150,-. Vervolgens kun je de kaart gebruiken om bij miljoenen verkopers over de hele wereld te betalen. Of het nu in de supermarkt, op vakantie of online winkelen is, pay2d card basic geeft je de maximale flexibiliteit.

Wat zijn de voordelen van de pay2d card basic?

De pay2d card basic geeft je de vrijheid om flexibel te betalen. Iedere retailer in Nederland met een betaalterminal accepteert V PAY betalingen. Uw pay2d card basic wordt op meer dan 24 miljoen verkooppunten wereldwijd geaccepteerd. Controleer gewoon of de verkoper het VISA of V PAY logo heeft, dat betekent dat je kunt betalen met je pay2d basic prepaid VISA card, ongeacht de valuta. Je kunt gemakkelijk een oogje op je uitgaven houden, omdat je alleen een betaling kan doen als het bedrag beschikbaar is op je kaart. Als je je zorgen maakt over de veiligheid bij online aankopen, profiteer dan van de anonimiteit van deze kaart. Voor pay2d card basic ben je namelijk niet verplicht om persoonlijke gegevens in te voeren.

Wat zijn de voordelen van de combinatie van de klassieke VISA en V PAY?

De pay2d card combineert de functionaliteit van een klassieke VISA kaart met die van V PAY, waardoor je op veel meer locaties kan betalen. V PAY is speciaal voor de Europese markt ontwikkeld door VISA. Dit maakt het mogelijk om overal in Europa snel en gemakkelijk aankopen te doen en contant geld op te nemen (met de pay2d Personal card pro). Je kunt de pay2d card ook gebruiken bij winkels die geen klassieke VISA kaart accepteren. Iedere winkel in Nederland met een betaalterminal accepteert V PAY betalingen. Natuurlijk kun je ook bij meer dan de 24 miljoen verkooppunten die VISA accepteren de pay2d prepaid card gebruiken.

Waar kan ik de pay2d card basic kopen? De winkelzoeker.

De pay2d card basic is op een groot aantal verkooppunten in heel Nederland verkrijgbaar. Klik hier om naar onze winkelzoeker te gaan.

Kan ik mijn pay2d card basic direct na aankoop gebruiken?

Ja, dat kan. Activeer je pay2d card basic makkelijk en snel online op www.pay2d.nl (Activeer My Card) en het is meteen klaar voor gebruik. Voor het activeren ontvang je een tweetal sms-en*, 1 met een tijdelijk wachtwoord en een tweede met de veiligheidscode (TAN code).

Met een pay2d card basic kunnen maximaal 10 betalingen worden gedaan. Vanaf 10 januari 2020 geldt er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn voor online betalingen een maximaal bestedingsbedrag van € 50,-. Deze beperking geldt ook voor de kaarten/accounts in de Plus status.

* De gebruikelijke SMS-kosten van je telefoonprovider zijn van toepassing.

Hoe activeer ik mijn pay2d card basic?

Er zijn twee manieren waarop je je kaart kunt activeren:

  1. Activering via SMS
    Stuur een SMS* naar het nummer 0031 970 044 994 34 met daarin het volgende bericht, alle letters en cijfers aan elkaar vast:

    • GO – opwaardeernummer – laatste vier cijfers van je kaart
      (alles zonder spaties, bijv. GO20434567890123210) In het voorbeeld is je kaartnummer  4836 9898 7654 3210 en je opwaardeernummer 2043456789012.Opmerking: door het activeren van de kaart, aanvaard je de Algemene Voorwaarden. De kaart is een jaar geldig na aankoop. Binnen dit jaar kun je upgraden naar plus en geldt de vervaldatum die op de kaart staat.* De gebruikelijke SMS-kosten van je telefoonprovider zijn van toepassing
  2. Activering online
    Het is ook mogelijk om via de website de pay2d prepaid card basic te activeren. Klik op de 1e pagina van de website op “My Card activeren”

Ik heb mijn kaart online geactiveerd, maar heb geen wachtwoord via SMS ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice om de huidige activatiestatus van uw pay2d card basic te controleren.

Ik heb via SMS geactiveerd, hoe krijg ik nu mijn pincode?

Ga naar pay2d.nl en log in met je opwaardeernummer en het wachtwoord dat je ontvangen hebt in de SMS na de SMS activatie. Als je ingelogd bent ga dan naar het tabblad “MIJN CARD”  en kies daar “TOON PIN”.

Hoe krijg ik de pincode wanneer ik online activeer?

Wanneer je je pay2d card basic online activeert, kun je de pincode in je online account terugvinden. Ga naar de MIJN CARD sectie en kies daar TOON PIN.

Kan ik mijn pincode wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk om je pincode te wijzigen.

Kan ik meerdere pay2d prepaid cards basic activeren?

Ja, je kunt meerdere pay2d cards basic (MY CARD) activeren. Maar let op: wanneer je een nieuwe basic card activeert met hetzelfde mobiele telefoonnummer als een eerdere pay2d card basic, wordt de eerste card gesloten. En eventueel resterend saldo komt dan te vervallen.

Hoe gebruik ik mijn kaart om online te betalen?

Kies “creditcard” als betaalmethode. Als de website vraagt naar de naam op de kaart, vul dan de naam in die op de kaart gedrukt is. Als je geen gepersonaliseerde kaart hebt, vul dan “My card” (inclusief spaties) zoals te vinden op de kaart.  Je vindt hier ook het kaartnummer en de vervaldatum die je nodig hebt. De vervaldatum is te vinden op de voorkant van de kaart, aan de rechterkant van “GOOD THRU”. Tot slot kun je de beveiligingscode invoeren. Die drie-cijferige code vind je rechts van het witte gebied aan de achterkant van de kaart, naast het gestreepte handtekeningenveld.

Let op: vanaf 10 januari 2020 kan er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn alleen online betalingen gedaan worden tot € 50,=. Dit geldt overigens alleen voor de kaarten/accounts in een “Basic” of “Plus” status.

Kan ik mijn pay2d card basic in het buitenland gebruiken?

Ja, je kunt je pay2d card basic in het buitenland gebruiken. Je kaart wordt door miljoenen verkooppunten over de hele wereld geaccepteerd. Overal waar VISA creditcards ook worden geaccepteerd.

Let op: een pay2d card basic kunnen maximaal 10 betalingen worden gedaan. In een Plus en Pro status zijn de limieten voor het aantal betalingen hoger.

Ik ben niet in staat om te betalen met mijn kaart. Wat kan ik doen?

Controleer het volgende:

  1. Is het je gelukt om je kaart te activeren?
    Zo niet, klik dan hier om je kaart alsnog te activeren.
  2. Heb je genoeg saldo op je prepaid kaart?
    Je kunt je saldo hier controleren. Hou er rekening mee dat, wanneer je geld opneemt bij een geldautomaat, er een extra bedrag van € 2,00 op je kaart moet staan om de transactie te betalen.
  3. Is je kaart nog geldig?
    De pay2d card basic (zonder upgrade) is één jaar geldig, vanaf de datum van aankoop. Na deze datum zal de kaart verlopen zijn.

Als je “ja” hebt geantwoord op alle drie de vragen en je bent nog steeds niet in staat om te betalen met je pay2d card basic, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar vind ik het opwaardeernummer op mijn pay2d card basic?

Je kunt het 13-cijferige opwaardeernummer vinden op de achterkant van je kaart, onder de magneetstrip.

Kan ik mijn pay2d card opwaarderen als mijn saldo op is?

Een pay2d card basic is eenmalig, met maximaal  € 150,- op te waarderen bij de winkel. Om daarna opnieuw geld op de kaart te zetten, dient de kaart eerst te worden geupgrade naar een hogere status. Dit kan een “Plus” of “Pro” status zijn. Jouw keuze voor een “Plus” of “Pro” status is afhankelijk van de bestedingslimieten. Deze zijn terug te vinden bij limieten.

Om dit te doen log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. Klik dan op het tabblad Upgrade voor een “Plus” status. Volg daarna de instructies voor de registratie.

Om je account te kunnen verifiëren moet je eerst minimaal € 20,- overmaken via iDEAL of Betaal nu (Klarna). Let op: de eerste opwaardering moet gedaan worden vanaf je eigen privé bankrekening, we controleren dit met de achternaam in je pay2d account. Als de namen niet overeenkomen, kunnen we de transactie niet direct verwerken.

Overigens kan een bankrekening maar één keer gebruikt worden om een pay2d account te verifiëren. Dit geldt ook als het om een en/of bankrekening gaat.
Een extra pay2d account kan dus alleen met een bankrekening geverifieerd worden die nog niet eerder is gebruikt voor een pay2d account.

Daarna heeft je kaart een pay2d card plus status, en krijg je de mogelijkheid om op te waarderen. Je kunt je kaart opwaarderen door middel van een bankoverschrijving, via IDEAL, met Betaal nu (Klarna) of contant in een van de aangesloten winkels. Je kunt de verschillende manieren van het opwaarderen van de pay2d card ook vinden op de website onder de rubriek opwaarderen.

Hoe vaak kan ik mijn kaart opwaarderen?

Een pay2d card basic is maar eenmalig op te waarderen met maximaal € 150,-. Dit is mogelijk in de winkel of via de website. Na het opwaarderen kunnen er maximaal 10 betalingen met de kaart worden gedaan.

Voor de upgrade log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. Klik dan op het tabblad Upgrade. Volg daarna de instructies voor de registratie. Alle limieten voor deze dienst kun je vinden in ons overzicht van limieten.

Let op: vanaf 10 januari 2020 zijn er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn aanpassing in de limieten. Dit geldt overigens alleen voor de kaarten/accounts in een Basic of Plus status.

Hoe kan ik mijn pay2d card basic upgraden naar een plus of een pro status?

Je kunt je op elk moment aanmelden voor een upgrade naar het volgende niveau. Voor de upgrade log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. Klik dan op het tabblad “Instellingen” en ga daarna naar “meer informatie”. Volg daarna de instructies voor de registratie. Voor het upgraden naar de Plus of Pro status worden geen kosten berekend.

Plus status: Om de Plus status te realiseren, dien je persoonlijke gegevens aan je account toe te voegen en daarna via Ideal een opwaardering van minimaal € 20,00 te doen. Je volgt dan de onderstaande stappen:

  • Log in op de website met jouw opwaardeernummer (achterop de My Card)
  • Ga naar het tabblad “Upgrade” en klik daarna op “upgrade”
  • Vul de gevraagde persoonlijke gegevens in en klik op “volgende”
  • Doe via Ideal een opwaardering van je eigen bankrekening van minimaal € 20,00 naar jouw account
  • De Plus status is daarna bereikt.

Pro status: Om de Pro status te realiseren, dien je een geldig identiteitsbewijs en een adresbewijs te uploaden in jouw account. Je volgt dan de onderstaande stappen:

  • Kopieer, scan of maak een duidelijke foto van jouw identiteitsbewijs
  • Download in pdf, kopieer, scan of maak een duidelijke foto van jouw adresbewijs overeenkomstig met de naam en het adres in jouw pay2d account
  • LET OP: het document dient leesbaar te zijn, alle 4 de hoeken van het document moeten zichtbaar zijn en het document dient in kleur te worden aangeleverd, dus niet zwart/wit
  • Log in op de website en klik dan op het tabblad “Instellingen” en ga daarna naar “meer informatie”.
  • Download de documenten (indien dit niet lukt of twijfelt of je de juiste documenten aanlevert, mail ze dan naar service@pay2d.nl)
  • De documenten worden zo snel mogelijk gecontroleerd. Je ontvangt een e-mail zodra dit is afgerond.

Wat zijn de voordelen van een upgrade naar de plus status?

Met pay2d card plus status krijg je de mogelijkheid om tot maximaal € 1.000,- per maand je kaart op te waarderen. Via overschrijven van je bankrekening met iDEAL en Betaal nu (Klarna). Of met contant geld, tot € 500 per maand, bij één van onze opwaardeerpunten Voor de upgrade log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. Klik dan op het tabblad Upgrade. Volg daarna de instructies voor de registratie. Om je account te kunnen verifiëren moet je eerst een opwaardering van minimaal € 20,- overmaken via iDEAL of Betaal nu (Klarna). Let op: de eerste opwaardering moet gedaan worden vanaf je eigen privé bankrekening, we controleren dit met de achternaam in je pay2d account. Als de namen niet overeenkomen, kunnen we de transactie niet direct verwerken.

Alle eventuele kosten kun je vinden in ons overzicht van tarieven.

Let op: vanaf 10 januari 2020 zijn er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn aanpassing in de limieten. Dit geldt overigens alleen voor de kaarten/accounts in een Basic of Plus status. In de Plus status wordt het bestedingslimiet aangepast naar maximaal € 150,- per jaar en het bestedingslimiet voor online aankopen wordt gemaximaliseerd naar € 50,- per betaling.

Wat zijn de voordelen van een upgrade naar card pro?

Met pay2d pro krijg je de mogelijkheid om, tot maximaal € 10.000 per maand, je kaart op te waarderen via een bankoverschrijving met iDEAL en Betaal nu (Klarna). Of met contant geld, tot € 500 per maand, bij één van onze opwaardeerpunten. Verder kun je opwaarderingen ontvangen vanaf bankrekeningnummers die niet op jouw naam geregistreerd zijn. Met een upgrade naar pro kun je ook contant geld opnemen. Een bijkomend voordeel: alle pay2d klanten kunnen geld naar elkaar overmaken, tot een maximum van € 100,- per dag. Tijdens de registratie wordt je gevraagd om je gegevens in te voeren en jezelf te identificeren. Andere informatie over de upgrade naar pro vind je in het login gedeelte.

Wat kost de pay2d card basic?

De aanschafkosten van een pay2d card “Basic” zijn € 10,-

Alle overige kosten kun je vinden in de sectie Tarieven.

Wat kost de upgrade naar plus of pro?

De upgrade naar plus/pro is de eerste 12 maanden gratis. Vanaf de 13de maand wordt een maandelijkse vergoeding in rekening gebracht van 85 cent. Meer informatie kun je vinden in ons overzicht van de Tarieven.

Wat gebeurt er met mijn resterende saldo zodra mijn basic card verloopt?

Als je een upgrade doet naar pay2d card “Plus” of “Pro” status is het mogelijk om je pay2d card opnieuw op te waarderen en kan je je tegoed gewoon blijven gebruiken. Als je geen upgrade maakt binnen 1 jaar na aankoop van je pay2d card basic zal er een maandelijkse vergoeding in rekening worden gebracht voor het beheer van het resterende saldo. Alle kosten kun je vinden in de sectie Tarieven.

Een pay2d card met een “Basic” status is 1 jaar geldig. Om de kaart langer te gebruiken, is het dus noodzakelijk om de status te verhogen naar een “Plus” of “Pro” status.

Contact

Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55

personal card

Wat voor prepaid kaart is de pay2d personal card?

De pay2d personal card is een prepaid VISA card die je kunt gebruiken om gemakkelijk en snel overal te betalen waar VISA wordt geaccepteerd. Iedere retailer in Nederland met een betaalterminal accepteert V PAY betalingen. De pay2d personal card wordt op meer dan 24 miljoen verkooppunten wereldwijd geaccepteerd. Controleer gewoon of de verkoper het VISA of V PAY logo heeft, dat betekent dat je kunt betalen met je pay2d basic prepaid VISA card, ongeacht de valuta. Je kunt gemakkelijk een oogje op je uitgaven houden, omdat je alleen een betaling kan doen als het bedrag beschikbaar is op je kaart.

Wat zijn de voordelen van de combinatie van de klassieke VISA en V PAY?

De pay2d card combineert de functionaliteit van een klassieke VISA kaart met die van V PAY, waardoor je op veel meer locaties kan betalen. V PAY is speciaal voor de Europese markt ontwikkeld door VISA. Dit maakt het mogelijk om overal in Europa snel en gemakkelijk aankopen te doen en contant geld op te nemen (met de pay2d personal card pro). Je kunt de pay2d card ook gebruiken bij winkels die geen klassieke VISA kaart accepteren. Iedere winkel in Nederland met een betaalterminal accepteert V PAY betalingen. Natuurlijk kun je ook bij meer dan de 24 miljoen verkooppunten die VISA accepteren de pay2d prepaid card gebruiken.

Hoe kan ik mijn saldo controleren?

Op elk moment kun je je huidige pay2d saldo bekijken als je inlogt. Inloggen kan met je opwaardeernummer of via gebruikersnaam en wachtwoord. Ook kan je je saldo opvragen via sms door een bericht te sturen naar 0031 970 044 994 34.

Stuur je opwaardeernummer (bijvoorbeeld 204012121212) met het woord CHECK ervoor naar 0031 970 044 994 34. Bijvoorbeeld:

CHECK204012121212

* Houd er rekening mee dat, naast de gebruikelijke SMS-kosten van je provider, er € 0,15 wordt berekend om je saldo op te vragen. Dit bedrag zal worden ingehouden van je pay2d saldo.

Waar kan ik de pay2d personal card kopen?

Registreer je op de website pay2d.nl voor een virtual card, na registratie kun je deze kaart opwaarderen door middel van een iDEAL of Betaal nu (Klarna) transactie, we controleren de naam van je bankrekening met de naam in je pay2d account. Vervolgens kun je in je online account de personal card bestellen.

De kosten voor een personal card bedragen € 10. Het duurt gemiddeld 10 werkdagen voordat je de kaart ontvangt.

Let op! Op dit moment is de personal card niet direct leverbaar. Als je een fysieke kaart besteld dan ontvang je deze begin november.

Kan ik mijn pay2d personal card direct na aankoop gebruiken?

De personal kaart wordt binnen 2 werkdagen aan je verstuurd, totdat je de personal card ontvangen hebt kun je online je virtual card gebruiken. De pay2d card personal wordt gedeactiveerd voor verzending, dit voor je eigen veiligheid en om misbruik van de card te voorkomen. Zodra je de card hebt ontvangen moet je deze via www.pay2d.nl activeren voor het eerste gebruik.

Hoe krijg ik de pincode van mijn personal card?

Nadat je je pay2d personal card online geactiveerd hebt, kun je de pincode in je online account terugvinden. Log in je account ga dan naar het tabblad “MIJN CARD” en kies daarna  “TOON PIN”.

Kan ik mijn pincode wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk om je pincode te wijzigen.

Kan ik meerdere pay2d accounts hebben?

Nee, je mag maar één geregistreerd pay2d account hebben. Je kan wel een geregistreerd account hebben en een anonieme pay2d card (MY CARD). Als je in je account met pay2d card virtual een personal card aanvraagt vervalt na activatie van de personal card de card virtual.

Hoe gebruik ik mijn kaart om online te betalen?

Kies “creditcard” als betaalmethode. Als de website vraagt naar de naam op de kaart, vul dan de naam in die op de kaart gedrukt is. Je vindt hier ook het kaartnummer en de vervaldatum die je nodig hebt. De vervaldatum is te vinden op de voorkant van de kaart, aan de rechterkant van “GOOD THRU”. Tot slot kun je de beveiligingscode (CVV) invoeren. Deze drie-cijferige code vind je rechts van het witte gebied aan de achterkant van de kaart, naast het gestreepte handtekeningenveld.

Let op: vanaf 10 januari 2020 kan er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn alleen online betalingen gedaan worden tot € 50,=. Dit geldt overigens alleen voor de kaarten/accounts in een “Basic” of “Plus” status.

Kan ik mijn pay2d personal card in het buitenland gebruiken?

Ja, je kunt je pay2d personal card in het buitenland gebruiken. Je kaart wordt door miljoenen verkooppunten over de hele wereld geaccepteerd. Overal waar VISA creditcards ook worden geaccepteerd.

Ik ben niet in staat om te betalen met mijn kaart. Wat kan ik doen?

Controleer het volgende:

  1. Is het je gelukt om je kaart te activeren?
    Zo niet, klik dan hier om je kaart alsnog te activeren.
  2. Heb je genoeg saldo op je prepaid kaart?
    Je kunt je saldo hier controleren. Hou er rekening mee dat, wanneer je geld opneemt bij een geldautomaat, er een extra bedrag van € 2,00 op je kaart moet staan om de transactie te betalen.
  3. Is je kaart nog geldig?
    De vervaldatum van de pay2d personal card is te vinden op de voorkant van de kaart, aan de rechterkant van “GOOD THRU”.

Als je “ja” hebt geantwoord op alle drie de vragen en je bent nog steeds niet in staat om te betalen met je pay2d personal card, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar vind ik het opwaardeernummer op mijn pay2d personal card?

Je kunt het 13-cijferige opwaardeernummer vinden op de achterkant van je kaart, onder de magneetstrip.

Kan ik mijn pay2d personal card opwaarderen als mijn saldo op is?

Ja, je kunt je pay2d personal card opwaarderen wanneer je saldo op is. Om dit te doen log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. In je online account zie je de verschillende opwaardeer methoden. Je kunt je kaart opwaarderen door middel van een bankoverschrijving, via IDEAL, met Betaal nu (Klarna) of contant in een van de aangesloten winkels.

Met welke contante bedragen kan ik mijn kaart opwaarderen?

Je kunt je kaart opwaarderen met de volgende bedragen op één van onze opwaardeerpunten: € 20,- / € 30,- / € 50,- / € 75,- / € 100,- / € 150,-.

Let op: een pay2d card Basic is eenmalig op te waarderen met contant geld. Daarna dient de kaart eerst een “Pro” status te krijgen om opnieuw in de winkel een opwaardering te doen. In een “Plus” status is het niet mogelijk om in de winkel met contact geld op te waarderen (per 10 januari 2020)

Hoe vaak kan ik mijn kaart opwaarderen?

De pay2d card is op te waarderen maar met een (eenmalig) maximum bedrag van € 150,- per keer en tot maximaal € 20.000,- per jaar.

Dit is afhankelijk van het soort kaart (My Card, Virtual en Personal Card) en tevens van de status (Basic, Plus of Pro status)

Alle limieten voor deze dienst kun je vinden in ons overzicht van limieten.

Let op: vanaf 10 januari 2020 zijn er in verband met de 5e anti-witwasrichtlijn aanpassing in de limieten. Dit geldt overigens alleen voor de kaarten/accounts in een Basic of Plus status.

Hoe kan ik mijn pay2d personal card upgraden naar een pro status?

Je kunt je op elk moment aanmelden voor een upgrade naar het volgende niveau. Om de Pro status te realiseren dien je documenten te uploaden in jouw account. Dit betreft een geldig identiteitsbewijs en adresbewijs. Je dient de volgende stappen te ondernemen:

  • Kopieer, scan of maak een duidelijke foto van jouw identiteitsbewijs
  • Download in pdf, kopieer, scan of maak een duidelijke foto van jouw adresbewijs overeenkomstig met de naam en het adres in jouw pay2d account
  • LET OP: het document dient leesbaar te zijn, alle 4 de hoeken van het document moeten zichtbaar zijn en het document dient in kleur te worden aangeleverd, dus niet zwart/wit.
  • Voor de upgrade log je in op www.pay2d.nl met je opwaardeernummer of gebruikersnaam en wachtwoord. Klik dan op het tabblad “Instellingen” en ga daarna naar “meer informatie”.
  • De geüploade documenten worden zo snel mogelijk gecontroleerd. Je ontvangt een e-mail zodra dit is afgerond

 

Een ID-bewijs kan zijn:

  • Een geldig paspoort, BSN-nummer moet zichtbaar zijn (dit kan op de 1e pagina staan en anders op de achterkant van de harde kaart in het paspoort)
  • Een geldige identiteitskaart (voor- en achterkant in 2 aparte documenten uploaden)
  • Een geldig rijbewijs (voor- en achterkant in 2 aparte documenten uploaden
  • Een verblijfsvergunning wordt NIET geaccepteerd als identiteitsbewijs

Een adresbewijs (document met adres zoals in pay2d account) kan zijn:

  • Loonstrook of uitkering specificatie (niet ouder dan 1 maand)
  • Bankafschrift (reguliere financiële onderneming – niet ouder dan 3 maanden)
  • Afschrift creditcard (reguliere financiële onderneming – niet ouder dan 3 maanden)
  • Afschrift gemeentelijke belastingen/heffingen (niet ouder dan 12 maanden), zoals:
    • Rioolheffing
    • WOZ-belasting
    • Waterschapsbelasting
  • Rekening van nutsbedrijven (niet ouder dan 3 maanden, tenzij jaarlijkse betaling), zoals:
    • Gas
    • Water
    • Licht
  • Brief van een officiële een autoriteit (niet ouder dan 3 maanden), zoals:
    • Gerechtelijke uitnodiging
    • Politie
    • Huursubsidie
    • Akte van een uitspraak van de rechtbank

Wat zijn de voordelen van een upgrade naar card pro?

Met pay2d pro krijg je de mogelijkheid om, tot maximaal € 10.000 per maand, je kaart op te waarderen via een bankoverschrijving met iDEAL en Betaal nu (Klarna). Of met contant geld, tot € 500 per maand, bij één van onze opwaardeerpunten. Verder kun je opwaarderingen ontvangen vanaf bankrekeningnummers die niet op jouw naam geregistreerd zijn. Met een upgrade naar pro kun je ook contant geld opnemen. Een bijkomend voordeel: alle pay2d klanten kunnen geld naar elkaar overmaken, tot een maximum van € 100,- per dag. Tijdens de registratie wordt je gevraagd om je gegevens in te voeren en jezelf te identificeren. Andere informatie over de upgrade naar pro vind je in het login gedeelte.

Wat zijn p2p transfers en hoe werken ze?

Met de pay2d card pro kun je van de ene pay2d card pro overboeken naar een andere pay2d card pro. Let op: je kunt maximaal € 100,- overboeken naar maximaal vijf verschillende pay2d cards per 24 uur. De kosten voor deze dienst kun je vinden in ons overzicht van tarieven.

Wat kost de pay2d personal card?

Alle kosten kun je vinden in de sectie Tarieven.

Na de bestelling duurt het gemiddeld 10 werkdagen voordat je de kaart thuis ontvangt.

Let op! Op dit moment is de personal card niet direct leverbaar. Als je een fysieke kaart besteld dan ontvang je deze begin november.

Ik ben mijn kaart kwijt, wat nu?

Ben je je pay2d card verloren? Of is je kaart gestolen? Laat je kaart blokkeren door het volgende nummer te bellen: 0031 20 888 50 55

Contact

Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55

transacties

Waarom is mijn transactie niet gelukt?

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom een transactie mislukt:

* Er is niet voldoende saldo op het account/kaart om de transactie af te ronden

* De pay2d card Basic heeft het maximale aantal van 10 betalingen bereikt

* De kaart vervallen is (vervaldatum)

* De beveiligingsgegevens zoals de CVV code en vervaldatum verkeerd zijn ingevoerd.

* De winkelier restricties aan betalingen heeft ingevoerd hebben

* Betalingen gerelateerd aan het aankopen of “verplaatsen” van geld wordt niet geaccepteerd, zoals aankoop van bitcoins, aandelen of Money transfer.

Natuurlijk kan je ook contact opnemen met de pay2d klantenservice als je er niet uitkomt

Wat moet ik doen als ik een transactie in mijn overzicht niet herken?

Als je een transactie niet herkent probeer dan eerst om contact op te nemen met de winkelier om deze om bijzonderheden te vragen over de transactie. Als je er met de winkelier niet uitkomt neem dan contact op met onze klantenservice. Als je het idee hebt dat iemand anders toegang heeft tot je kaartgegevens, verander dan direct je wachtwoord en vraag onze klantenservice om de kaart te blokkeren.

Ik wil een transactie betwisten. Wat moet ik doen?

Als je twijfels hebt over een individuele transactie, neem dan altijd direct contact op met de retailer die wordt vermeld in het veld ‘omschrijving’. Probeer er samen uit te komen en het probleem op te lossen.

Het lukt niet om het probleem op te lossen met de retailer. En nu?

Als jullie er samen niet uitkomen, dan kun je de details van de transactie mailen aan service@pay2d.nl. Vergeet niet om alle kopieën van relevante e-mails, andere correspondentie en telefoongesprekken met de retailer per e-mail mee te sturen. We zullen dan een transactiegeschilformulier toesturen en vragen om deze in te vullen. Het geschil komt dan officieel terecht bij VISA. Het kan vervolgens 4 maanden duren voordat het geschil is opgelost.

Waarom is mijn transactie incompleet?

Staat een transactie op incompleet of pending? Dat betekent dat de winkelier een reservering heeft gemaakt voor dit bedrag, maar de transactie nog niet heeft afgerond. Het bedrag blijft voor de winkelier gereserveerd staan totdat deze de transactie volledig doorvoert. Op het moment dat de transactie is afgerond, krijgt deze de status compleet en wordt het bedrag afgeboekt. Als de transactie niet doorgaat dan wordt het bedrag na 10 dagen automatisch weer vrijgegeven voor gebruik.

Waarom zie ik mijn refund niet terug in mijn saldo?

Op het moment dat je een order annuleert, dan kan het tot 10 dagen duren voordat het saldo door de winkelier wordt vrijgegeven. Het wordt automatisch teruggestort naar je pay2d card binnen 10 dagen na de annulering. Zolang het geld nog niet terug is gestort door de winkelier kun je het niet ergens anders besteden. Zodra het tegoed weer op je pay2d card staat is het weer uit te geven.

Terugboeken van het tegoed kan alleen aangevraagd worden in samenwerking met de winkelier die het gereserveerd heeft.

Ik zie een kleine transactie open staan in mijn account waarom is dit?

Sommige websites zoals iTunes en Paypal voeren een kleine test transactie van  bijvoorbeeld €1,00 of €1,98 door wanneer iemand een card registreert. Dit doen ze om te kijken of de ingegeven card details kloppen. Deze testtransacties worden niet volledig doorgevoerd en worden automatisch binnen 10 dagen teruggestort.

Contact

Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55

Autohuur en tolwegen

Veel autoverhuurbedrijven accepteren geen prepaid Cards. Check dus altijd eerst of prepaid cards geaccepteerd worden, en als ze geaccepteerd worden of het dan een kaart op naam moet zijn (personal card). Check ook of ze kaarten accepteren die voor electronic use only zijn. Ook bij betaling in een vliegtuig of bij tolwegen kan het voorkomen dat de Card niet te gebruiken is.

Negatief saldo

Het kan voorkomen dat je een negatief saldo op je prepaid Card hebt. Bijvoorbeeld wanneer er kosten voor de jaarlijkse bijdrage worden ingehouden en je niet genoeg saldo op je prepaid Card hebt staan. Check daarom altijd regelmatig je saldo in je online account. Heb je een negatief saldo op je prepaid Card? Dan incasseren wij het verschuldigde bedrag na het verschijnen van de eerstvolgende opwaardering.

virtual

Wat is pay2d virtual card?

Gemakkelijke en gratis online registratie, snel toegang tot een pay2d prepaid virtual VISA card, geaccepteerd door miljoenen verkopers wereldwijd en met hoge beveiligingsstandaard – dat zijn de kenmerken van de pay2d virtual card; de slimme prepaid internet betaalmethode. Na het afronden van de online registratie en door een eerste storting te doen, ontvang je direct je pay2d card virtual. De pay2d virtual card beschikt over alle VISA kaartgegevens die nodig zijn om online of telefonisch aankopen te doen – naam van kaarthouder, kaartnummer, vervaldatum en de kaart-verificatie-code, ofwel: CVC. Je kan geld sturen naar andere pay2d virtual gebruikers in real time of geld ontvangen. Jouw pay2d virtual card is 5 jaar geldig en geeft je de mogelijkheid om aankopen te doen bij miljoenen internet- of postorderbedrijven wereldwijd waar VISA wordt geaccepteerd.

Let op: een virtual card/account heeft standaard een “Plus” status. Vanaf 10 januari 2020 worden in verband met de 5e anti-witwasrichtlijnen het bestedingslimiet verlaagd naar € 150,- per jaar. Ook voor online betalingen wordt de hoogte gemaximaliseerd naar € 50,- per betaling.

Wat kost een pay2d virtual card?

Er zijn geen jaarlijkse kosten voor pay2d virtual en er zijn geen transactiekosten (behalve voor transacties in een andere valuta). Je kan de volledige lijst met Tarieven hier vinden.

Wat zijn de voordelen van een pay2d virtual card?

Een pay2d virtual card is een snel en gemakkelijk online betaalmiddel dat gebruikt kan worden op verschillende manieren. Hierbij de voordelen in detail:

  • Onmiddellijke beschikbaarheid. Registreer je snel, gemakkelijk en kosteloos via internet. Jouw pay2d account is meteen voor gebruik beschikbaar.
  • Gemakkelijk op te waarderen. Verhoog het saldo van jouw pay2d virtual card via een bankoverschrijving, iDEAL of Betaal nu (Klarna).
  • Beveiligde betaling. Geef internetfraude geen kans. Als een alternatieve online betaalmethode beschermt pay2d virtual jouw reguliere bankrekeningen en creditcards tegen onjuist gebruik.
  • Koop overal. Jouw pay2d virtual bied je de mogelijkheid om aankopen te doen bij miljoenen internet- of postorderbedrijven wereldwijd waar VISA wordt geaccepteerd.
  • Geen limieten. Met pay2d virtual kan je wereldwijd geld verzenden en ontvangen binnen enkele seconden (van pay2d virtual naar pay2d virtual).
  • Voor iedereen. Jouw pay2d virtual account wordt beheerd op een prepaid basis en is beschikbaar voor jou, ongeacht je financiële situatie.

Hoe kan ik me registreren voor een pay2d virtual card?

Je kan je gemakkelijk en kosteloos registreren voor pay2d virtual card (virtueel account). Om een virtual card te kunnen aanmaken, heb je een mobiele telefoonnummer en een geldig e-mailadres nodig. Je klikt je op ‘Vraag direct aan” (inschrijven) – het is gratis’ en volg de vier registratiestappen online. Daarna dien je via Ideal een opwaardering te doen. Na de opwaardering is de registratie voltooid en is de pay2d virtual card actief.

Kan ik meer dan één pay2d virtual card aanmaken?

Nee. Wegens juridische restricties kunnen we per persoon één pay2d virtual card aanbieden.

Kan ik met pay2d virtual card geld overschrijven naar pay2d accounts van anderen?

Overschrijvingen naar accounts van anderen is alleen mogelijk met pay2d virtual card met een pro status.

Wat gebeurt er met mijn saldo nadat de card is verlopen?

Jouw saldo is volledig beveiligd. Je zult automatisch een nieuwe pay2d virtual card ontvangen zodat je weer gemakkelijk online of telefonisch kunt winkelen. Meer informatie over de tarieven vind je hier.

Wat gebeurt er wanneer ik pay2d virtual card niet meer actief gebruik?

Na 12 maanden van inactiviteit worden er maandelijkse administratiekosten berekend voor het beheer van jouw resterende saldo, totdat de kaart weer gebruikt wordt of het saldo op € 0,- staat.  Voor meer informatie over deze kosten vind je hier de tarievenlijst.

Contact

Is je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag! Stuur een e-mail naar: service@pay2d.nl of bel 0031 20 888 50 55

Kan je een pay2d virtual card opwaarderen via een bankoverschrijving?

Opwaarderen kan online door middel van een iDEAL of Betaal nu (Klarna) transactie, na een eerste opwaardering met met iDEAL of Betaal nu (Klarna) kun je ook opwaarderen via een bankoverschrijving. Dit moet dan wel gebeuren vanaf je eigen bankrekening die ook in je pay2d account geregistreerd staat. Als je een bankoverschrijving ontvangt van een bankrekening van een derde partij, dus een rekeningnummer dat niet op jouw naam staat, dan kunnen we het saldo alleen bijschrijven op je pay2d account als je gebruik maakt van pay2d virtual card pro en jezelf op die manier bij ons hebt geïdentificeerd.

De hoogte en aantal opwaarderingen zijn gekoppeld aan limieten en afhankelijk of het virtuele account een “Plus” of een “Pro” status heeft.